10-09-07

Lady Geeks vinden roze gadgets gewoon betuttelend

dyn002_original_569_183_jpeg_2565722_5392bc870afe3da95d5021586d7edcf9

 

Uit een recent onderzoek dat werd uitgevoerd in opdracht van Saatchi & Saatchi blijkt dat één van de grootste groeimarkten voor gadgets en electronica, die van de vrouwen is.
Het onderzoek, dat "Lady Geek" heet, onthulde onder meer dat 35% van de vrouwelijke internetgebruikers vindt dat de marketing en verkoop van die hebbedingen nog te veel op mannen is gericht. Eén respondente verklaarde zelfs dat electronicawinkels "te sterk naar mannen ruiken". Eén vrouw op drie gaat trouwens geregeld shoppen zonder een vast merk in gedachten. Een gouden kans voor de grote merken, maar die slaan de bal zo vaak mis als het over "marketing naar de vrouwendoelgroep" gaat, dat het bijna pijnlijk wordt. Vaak maken ze zich er van af met "roze versies" of "versies met blinkende steentjes". Iets wat door veel vrouwen als uiterst betuttelend wordt ervaren.
Hoe moet het dan wel? Op deze vraag biedt het onderzoek tot nog toe geen sluitend antwoord.

 Clo Willaerts

16:14 Gepost door Barbara Dessers in Gender | Permalink | Commentaren (0) | Tags: clo, nederlands, gadgets |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.