05-03-08

Vrouwen anno 2008 : « Hele dagen thuis zitten is niets voor mij »

Ter gelegenheid van de Internationale Vrouwendag op 8 maart pakt Sanoma Magazines Belgium (SMB) uit met de resultaten van een grootschalige enquête onder de bezoekers van haar vrouwensites. Uit dit onderzoek blijkt onder meer dat de meerderheid van de vrouwen zich goed in haar vel voelt, en haar job ziet als en deel van haar persoonlijke ontwikkeling.

 

Het onderzoek werd uitgevoerd aan de hand van een uitgebreide vragenlijst op de grote Nederlandstalige en Franstalige vrouwensites van Sanoma Magazines : Flair.be, Libelle.be, Milozine.be en Femmesdaujourdhui.be. Deze sites bereiken samen elke maand 680.000 unieke bezoekers - goed voor bijna 14 miljoen pageviews per maand.

De vragenlijst peilde bij een exclusief vrouwelijke doelgroep naar thema's als je goed voelen in je vel, je werk, je familie, vrienden & partner, geld & besparen, looks en ouder worden.

In totaal vulden meer dan 2.300 respondenten de volledige enquête in, waarvan 30% jonger dan 24.

 

1 op 9 bedriegt haar partner

Markant feit : 1 vrouw op 9 bekent dat ze haar partner al heeft bedrogen.

10% leerde haar vriend via internet kennen, 30% tijdens het uitgaan.

 

Liever werken dan thuis zijn

72% van de respondentes heeft een fulltime of parttime job. Het financieel aspect is natuurlijk belangrijk, maar een job betekent voor hen veel meer dan dat. Eén van de respondentes verwoordde het zo :

 

« Hele dagen thuis zitten is niets voor mij en een heel jaar op reis gaan is niet mogelijk, dus werken is zowel nodig voor centjes als deel van persoonlijke ontwikkeling en onderhouden van sociale contacten. »

Nieuw outfit = meer zelfvertrouwen

Drie vierde van de ondervraagde vrouwen is ervan overtuigd dat mooie vrouwen meer kansen krijgen op het werk en in de liefde

Dus... kiest 84.7% resoluut voor een nieuwe outfit om haar zelfvertrouwen op te krikken bij een belangrijk evenement.

 

« Eigenlijk kleed ik me altijd op, behalve als ik me niet goed voel. »

Het merendeel van de vrouwen herkent zich wel in haar ouders maar is ervan overtuigd dat ze het uiterlijk van haar moeder heeft maar het karakter van haar vader.

 

Het beste moet nog komen

Meer dan 70% van onze vrouwen verwacht dat het beste nog moet komen.

80% van onze vrouwen voelt zich nu lekkerder in haar vel dan 5 jaar geleden.

 

Clo Willaerts 

 

13:38 Gepost door CloWillaerts in Work-Life balance | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Commentaren

zo herkenbaar... en tegelijkertijd zo cliché.

Gepost door: barbara | 06-03-08

Zelfs de clichés zijn niet meer wat ze geweest zijn. En iedereen valt over die 1 op 9 die overspel plegen. Terwijl uit ander onderzoek blijkt dat 1 kind op 10 een "koekoek" is. Is het dan elke keer raak?

Gepost door: Clo Willaerts | 06-03-08

De commentaren zijn gesloten.