08-05-08

Kids online

The study, "Like Taking Candy from a Baby: How Young Children Interact with Online Environments," used ethnographic methods and focused on young children, ages 2½ to 8.

For the study, parents in 10 families used video cameras to keep journals, providing insights into the way children use sites such as Club Penguin, Webkinz, Nick Jr., Barbie.com and others. Footage from those journals, which can be viewed here, illustrates how young children respond to advertising and marketing tactics online.

The study's key findings:

  • Even the very young go online.
  • The Internet is a highly commercial medium.
  • Web sites frequently tantalize children, presenting enticing options and even threats that their online creations will become inaccessible unless a purchase is made.
  • Most of the sites observed promote the idea of consumerism.
  • Logos and brand names are ubiquitous.
  • Subtle branding techniques are frequently used.
  • The games observed vary widely in quality, in educational value, and in their developmental match with children's abilities.

2,5-online

The report is written by Warren Buckleitner, Ph.D., an adviser to Consumer Reports WebWatch.

Read more about this study.

09:58 Gepost door Barbara Dessers in Business | Permalink | Commentaren (0) | Tags: onderzoek, advertising |  Facebook |

05-05-08

Waarde kameraden!

Vandaag beginnen de sociale verkiezingen. In meer dan 6.300 bedrijven, uit de privé-sector en de non-profit, kunnen de werknemers hun afgevaardigden kiezen voor de komende vier jaar. (deredactie.be)

Voor ons is het morgen, 6 mei, zover.

Skynet heeft meer dan 100 werknemers en zodus kunnen wij onze afgevaardigden kiezen die aanwezig zullen zijn op de ondernemingsraad.

Zelf ben ik ook aangesloten bij een vakbond. Dit kwam me vroeger goed uit toen ik nog als interim aan het werk was en regelmatig een paar weken zonder werk zat. Ik weet niet echt goed waarvoor ik ze toen nodig had, maar bon, ik herinner me wel dat ik daar een paar keer serieus lang heb moeten aanschuiven voor één of ander document. Dus, ik neem aan dat ik ze toen nodig had. Na al jaren in de privésector bezig te zijn, betaal ik nu nog altijd mijn bijdrage. Allé, ik zie toch elke paar maanden geld van mijn rekening gaan.

Wat wel opmerkelijk is is dat in de aanloop naar deze sociale verkiezingen potentiële kandidaten een hele campagne beginnen af te steken. Mensen met wie je nooit spreekt sturen je een e-mail met hun heel programma. Komen je aan je bureau aanspreken in je eigen taal terwijl je hun nog nooit Nederlands hebt horen spreken. Glimlachen naar je in de gang, en zo verder.

soc_verk_nl
Het ligt er allemaal nogal vingerdik op. 

Maar het is niet evident om een keuze te maken. Kies je voor iemand van je eigen vakbond? Volgens mijn schoonvader (ex-ACV/CSC strijder) staat dit niet ter discussie. Maar mijn hart zegt me om te stemmen op de persoon van wie ik denk dat die het meeste kan bereiken. Die het dichtste bij de werknemers staat. Degene die de meeste diplomatie kan opwerpen. Die zijn best zal doen voor ons allemaal, maar die ook goed kan aanvaarden dat hij/zij heel waarschijnlijk heel erg vaak zich gewoon zal moeten neerleggen bij de zaken.

C'est la lutte finale!

Demorgen.be & standaard.be

10:22 Gepost door Barbara Dessers in Business | Permalink | Commentaren (0) | Tags: verkiezingen, werk, social |  Facebook |